Player FM - Internet Radio Done Right
Checked 6h ago
تمت الإضافة منذ قبل two أعوام
المحتوى المقدم من B.T.. يتم تحميل جميع محتويات البودكاست بما في ذلك الحلقات والرسومات وأوصاف البودكاست وتقديمها مباشرة بواسطة B.T. أو شريك منصة البودكاست الخاص بهم. إذا كنت تعتقد أن شخصًا ما يستخدم عملك المحمي بحقوق الطبع والنشر دون إذنك، فيمكنك اتباع العملية الموضحة هنا https://ar.player.fm/legal.
Player FM - تطبيق بودكاست
انتقل إلى وضع عدم الاتصال باستخدام تطبيق Player FM !
انتقل إلى وضع عدم الاتصال باستخدام تطبيق Player FM !
المدونة الصوتية تستحق الاستماع
برعاية
T
TED Talks Daily


1 Are we cooked? How social media shapes your language | Adam Aleksic 15:16
15:16
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب15:16
Gen Z slang is rife with new words like "unalive," "skibidi" and "rizz." Where do these words come from — and how do they get popular so fast? Linguist Adam Aleksic explores how the forces of social media algorithms are reshaping the way people talk and view their very own identities. For a chance to give your own TED Talk, fill out the Idea Search Application: ted.com/ideasearch . Interested in learning more about upcoming TED events? Follow these links: TEDNext: ted.com/futureyou TEDSports: ted.com/sports TEDAI Vienna: ted.com/ai-vienna TEDAI San Francisco: ted.com/ai-sf Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.…
Borgerlig Tabloid
وسم كل الحلقات كغير/(كـ)مشغلة
Manage series 3543617
المحتوى المقدم من B.T.. يتم تحميل جميع محتويات البودكاست بما في ذلك الحلقات والرسومات وأوصاف البودكاست وتقديمها مباشرة بواسطة B.T. أو شريك منصة البودكاست الخاص بهم. إذا كنت تعتقد أن شخصًا ما يستخدم عملك المحمي بحقوق الطبع والنشر دون إذنك، فيمكنك اتباع العملية الموضحة هنا https://ar.player.fm/legal.
B.T.s debatredaktion sætter en tydelig og velargumenteret borgerlig dagsorden. Debatredaktør Joachim B. Olsen skaber den borgerlige debat sammen med en gæst med indflydelse og noget på spil.
107 حلقات
وسم كل الحلقات كغير/(كـ)مشغلة
Manage series 3543617
المحتوى المقدم من B.T.. يتم تحميل جميع محتويات البودكاست بما في ذلك الحلقات والرسومات وأوصاف البودكاست وتقديمها مباشرة بواسطة B.T. أو شريك منصة البودكاست الخاص بهم. إذا كنت تعتقد أن شخصًا ما يستخدم عملك المحمي بحقوق الطبع والنشر دون إذنك، فيمكنك اتباع العملية الموضحة هنا https://ar.player.fm/legal.
B.T.s debatredaktion sætter en tydelig og velargumenteret borgerlig dagsorden. Debatredaktør Joachim B. Olsen skaber den borgerlige debat sammen med en gæst med indflydelse og noget på spil.
107 حلقات
كل الحلقات
×B
Borgerlig Tabloid

1 Studerende: ‘Mette Fs bederumssnak er islamofobisk symbolpolitik!’ 36:11
36:11
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب36:11
Mette Frederiksens krig mod bederummene på de danske universiteter er “politisk topstyring og islamofobisk symbolpolitik”. Sådan lyder det nu fra Studenterrådet på Københavns Universitet. I et skriv i Uniavisen kritiserer de statsministeren og Socialdemokratiets bederumssnak i skarpe vendinger. I dagens afsnit diskuterer en repræsentant fra Studenterrådet med Socialdemokratiets Frederik Vad, der - ikke overraskende - bestemt ikke er enig med Studenterrådet. Han beskylder modsat dem for at lukke øjnene for åbenlys social kontrol. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Anton Teglbjærg, studerende og medlem af Københavns Universitets Studenterråd Frederik Vad, integrationsordfører for Socialdemokratiet. Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Hvorfor skal vi kaste 30 millarder efter Ørsted!? 34:03
34:03
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب34:03
30 milliarder. Eller det, der svarer til 5.600 kr. for hver eneste voksen dansker. Det er så mange penge, regeringen nu har besluttet at skyde ind i havvindmølle-virksomheden Ørsted, som staten ejer 50,1 procent af. Endnu en statsejet virksomhed, som klarer sig dårligt og som skatteborgerne nu skal skyde flere penge ind i, tænker du måske. Så hvorfor er det en god ide? Det skal Socialdemokratiets finansordfører forsvare i dagen afsnit, hvor han er i debat med De Konservatives finansordfører, Rasmus Jarlov. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Benny Engelbrecht, finansordfører for Socialdemokratiet Rasmus Jarlov, finansordfører for De Konservative Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Tidligere politichef med 'vildt' forslag: Staten skal sælge stofferne 29:54
29:54
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب29:54
Den danske stat skal have monopol på at sælge narkotika. Sådan lyder et forslag fra en nu pensioneret chefpolitiinspektør. I fire årtier har Claus Hilborg været vidne til en forgæves kamp mod narkotika i Danmark, og nu har han fået nok. I dagens afsnit spørger vi, hvorfor han mener, at en legalisering af narkotika og et statsmonopol på at sælge det, er den bedste løsning på det stigende narkoproblem. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Claus Hilborg, pensioneret chefpolitiinspektør Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Støjberg svarer igen: Hun tager fejl i alt! 38:38
38:38
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب38:38
“Nørrebro er en sort plet på Danmarkskortet.” Med en video med det budskab har Danmarksdemokraternes formand, Inger Støjberg, sparket gang i en debat om Nørrebro, indvandring og mislykket integration. I fredagens afsnit af Borgerlig Tabloid rasede De Radikales Samira Nawa mod Støjbergs budskab. I dagens afsnit svarer Støjberg igen, når vi presser hende på, hvad hun vil gøre for at løse de problemer, hun råber op om. Vært : Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst : Inger Støjberg, formand for Danmarksdemokraterne Journalist : Maria Asmine Dam Producer : Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Stephanie Lose vs. Bager-John: Det er et cirkus! 38:18
38:18
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب38:18
Forestil dig to kanelsnegle. Der er brun glasur på begge to. Og det er praktisk talt umuligt at kende forskel på dem. Men det er forskel. Den ene indeholder glasur, hvor kakaoen udgør 5 procent. Den anden indeholder glasur, hvor kakaoen udgør 6 procent. Den første snegl skal bageren ikke betale chokoladeafgift af. Det skal han af den anden. Sådan lyder ét eksempel på, hvordan den danske chokoladeafgift gør livet ualmindeligt besværligt for eksempelvis danske bagere! Så hvorfor afskaffer vi den ikke? B.T. har de seneste par uger sat fokus på de fødevareafgifter, der presser prisen op på dine og mine fødevarer - og som er et bureaukratisk helvede for de danske erhvervsdrivende. Og i dagens afsnit tapper vi ind i afgiftsjunglen med to, der - på godt og ondt - kender den rigtig godt. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Stephanie Lose, økonomiminister John Jønsson, bager, formand for foreningen Bager- og Konditormestre i Danmark og indehaver af Johns Kagehus i Kastrup. Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Jotam Confino: Hamas klapper i deres hænder lige nu 27:07
27:07
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب27:07
Israels premierminister, Benjamin Netanyahu, har meldt ud, at Israel vil indtage Gaza by. Målet for den nye og omfattende offensiv er at nedkæmpe Hamas, befrie gidslerne og demilitarisere Gaza. Kritikken af den udmeldte offensiv har været - og er stadig - massiv. Men hvad er alternativet egentlig? Dét diskuterer vi i dagens afsnit med B.T.s mellemøstkorrespondent, Jotam Confino Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Jotam Confino, B.T.s mellemøstkorrespondent Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Samira Nawa vs. Joachim B: ‘Nørrebro er en sort plet på danmarkskortet’ 39:58
39:58
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب39:58
Er bydelen Nørrebro i København et sted som repræsenterer danske værdier og et eksempel på vellykket integration eller er det en sort plet på danmarkskortet? Det spørgsmål har den seneste uge antændt en hidsig debat mellem Inger Støjberg og Morten Messerschmidt på den ene side og en af det Radikales Venstres topprofiler, Samira Nawa, på den anden side. I dag tager vi debatten om Nørrebro med Nawa. Og hun er ikke overraskende lodret uenig med Messerschmidt, Støjberg og B. Olsen. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Samira Nawa, medlem af Folketinget for Radikale Venstre Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Hvorfor skal Danmark anerkende Palæstina, Karsten Hønge? 45:06
45:06
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب45:06
Først Frankrig og nu Storbritannien og Canada. Det vrimler med nyheder om lande, der melder sig klar til at anerkende Palæstina som stat. Mens Frankrig har meldt ud, at de til FN's generalforsamling til september har tænkt sig at anerkende Palæstina, stiller Storbritannien og Canada dog en række betingelser. Betingelser, der primært handler om, at Israel skal ‘makke ret.’ Om Danmark også bør anerkende Palæstina, diskuterer Joachim B. Olsen i dag med Karsten Hønge fra SF. Og de er mildest talt uenige. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Karsten Hønge, udenrigsordfører for SF Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 ‘Det er svært at stoppe liderlige drenge på 13 år' 30:32
30:32
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب30:32
Henholdsvis 86 procent og 99 procent af de nordiske piger og drenge mellem 14 og 18 år har set porno. Og langt de fleste er stødt på det første gang allerede, inden de fyldte 14 år. Derfor vil EU nu sætte ind med en aldersbegrænsning på 18 år. Konkret betyder det, at staten næste år vil lancere en app, som kan sikre, at brugerne er fyldt 18 år, inden de får adgang til sider med pornografisk indhold. Spørgsmålet er, om det er en god idé? Vi tager debatten i dagens afsnit. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Heidi Als Ringheim, sexolog og formand for Mediesundhed for Børn og Unge Jonas Winding, næstformand i Liberal Alliances Ungdom Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Yaqoub Ali: Hizb ut-Tahrir skal IKKE forbydes 33:11
33:11
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب33:11
Vi er tilbage! Mens vi har været på sommerferie, har B.T. bragt en række artikler om den islamiske organisation Hizb ut-Tahrir og dens medlemmer. Det har ledt til, at flere partier - endnu engang - har meldt ud, at de gerne vil forbyde organisationen, hvis mål er at genindføre et islamisk kalifat. Men ifølge dagens gæst er det en rigtig dårligt idé at forbyde Hizb ut-Tahrir. Vi tager diskussionen i dagens afsnit. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Yaqoub Ali, foredragsholder, debattør og tidligere leder af Kaldet til Islam Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Teis Zacho og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Sådan er du konservativ II: ‘Det er en hån mod ægteskabet' 22:42
22:42
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب22:42
Hvad skal man som liberal mene om burkaforbuddet? Eller brugerbetaling hos lægen? Og hvad skal man som konservativ synes om topskat? Eller fri abort? I en række sommerferieprogrammer vil vi her i Borgerlig Tabloid hjælpe dig med, hvad du kan mene om store, vigtige og principielle dagsordener - og hvorfor. Betragt det som en slags borgerlig holdningsguide, hvor vi med udgangspunkt i de to store borgerlige, idépolitiske strømninger - liberalisme og konservatisme - vil udstyre dig med argumenter, som du kan bruge, næste gang du kaster dig ud i en debat over spisebordet, på den brune bodega eller til familiefødselsdagen. I de sidste to afsnit indtager vi det konservative standpunkt. Borgerlig Tabloid sender som normalt igen fra den 1. august. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Rune Selsing, filosof, økonom og forfatter Kasper Støvring, Ph.d. i litteratur og moderne kultur og forfatter Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Frederik Riis-Jacobsen og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Sådan er du konservativ I: ‘Det er indlysende forkert’ 24:05
24:05
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب24:05
Hvad skal man som liberal mene om burkaforbuddet? Eller brugerbetaling hos lægen? Og hvad skal man som konservativ synes om topskat? Eller fri abort? I en række sommerferieprogrammer vil vi her i Borgerlig Tabloid hjælpe dig med, hvad du kan mene om store, vigtige og principielle dagsordener - og hvorfor. Betragt det som en slags borgerlig holdningsguide, hvor vi med udgangspunkt i de to store borgerlige, idépolitiske strømninger - liberalisme og konservatisme - vil udstyre dig med argumenter, som du kan bruge, næste gang du kaster dig ud i en debat over spisebordet, på den brune bodega eller til familiefødselsdagen. I de sidste to afsnit indtager vi det konservative standpunkt. Borgerlig Tabloid sender som normalt igen fra den 1. august. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Rune Selsing, filosof, økonom og forfatter Kasper Støvring, Ph.d. i litteratur og moderne kultur og forfatter Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Frederik Riis-Jacobsen og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Sådan er du liberal II: ‘Vi bliver flået!’ 25:27
25:27
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب25:27
Hvad skal man som liberal mene om burkaforbuddet? Eller brugerbetaling hos lægen? Og hvad skal man som konservativ synes om topskat? Eller fri abort? I en række sommerferieprogrammer vil vi her i Borgerlig Tabloid hjælpe dig med, hvad du kan mene om store, vigtige og principielle dagsordener - og hvorfor. Betragt det som en slags borgerlig holdningsguide, hvor vi med udgangspunkt i de to store borgerlige, idépolitiske strømninger - liberalisme og konservatisme - vil udstyre dig med argumenter, som du kan bruge, næste gang du kaster dig ud i en debat over spisebordet, på den brune bodega eller til familiefødselsdagen. I de to første afsnit indtager vi det liberale standpunkt. Borgerlig Tabloid sender som normalt igen fra den 1. august Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Martin Ågerup, økonom, tidligere direktør i CEPOS og nuværende Direktør i Popoulos Analytics Christopher Arzrouni, Chef for external affairs i Philip Morris og tidligere særlig rådgiver for Kristian Jensen Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Sådan er du liberal I: 'Jeg har ikke noget imod, at folk løber nøgne rundt' 33:28
33:28
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب33:28
Hvad skal man som liberal mene om burkaforbuddet? Eller brugerbetaling hos lægen? Og hvad skal man som konservativ synes om topskat? Eller fri abort? I en række sommerferieprogrammer vil vi her i Borgerlig Tabloid hjælpe dig med, hvad du kan mene om store, vigtige og principielle dagsordener - og hvorfor. Betragt det som en slags borgerlig holdningsguide, hvor vi med udgangspunkt i de to store borgerlige, idépolitiske strømninger - liberalisme og konservatisme - vil udstyre dig med argumenter, som du kan bruge, næste gang du kaster dig ud i en debat over spisebordet, på den brune bodega eller til familiefødselsdagen. I de to første afsnit indtager vi det liberale standpunkt. Borgerlig Tabloid sender som normalt igen fra den 1. august Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Martin Ågerup, økonom, tidligere direktør i CEPOS og nuværende Direktør i Popoulos Analytics Christopher Arzrouni, Chef for external affairs i Philip Morris og tidligere særlig rådgiver for Kristian Jensen Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Det, du skal vide om dansk udenrigspolitik: ‘Der er sket noget meget spændende!’ 33:50
33:50
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب33:50
Udenrigspolitik fylder næsten mere på Christiansborg end indenrigspolitik i disse år. Krigen i Ukraine, krigen i Mellemøsten, Donald Trump, der starter handelskrige og er i gang med at trække USA ud af Europa – og nå ja, så har han også indirekte truet med at overtage Grønland. I dagens afsnit tager vi en status på dansk udenrigspolitik og dykker ned i de store udenrigspolitiske dagsordener, der har fyldt (næsten) alt i dansk politik den seneste tid. Til det har vi indkaldt én, der ved mere end de fleste om, hvad der foregår bag linjerne i det danske udenrigsministerium. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst : Niels Thulesen Dahl, politisk analytiker på Jyllands-Posten, vært på podcasten ‘Under gulvtæppet’ og tidligere særlig rådgiver for udenrigsminister Anders Samuelsen Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Daniel Sarto Lassen og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 ‘Aisha Khan’ forlod islam og advarer nu danskerne: I er deres nyttige idioter 40:19
40:19
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب40:19
Måske er du også stødt på profilen Aisha Khan på X. Hun dukker i hvert fald hyppigt op i vores feed. I Aishas bio på X står der kun to ting: ‘Opvokset i Danmark af forældre fra Pakistan’ og ‘forlod islam i en alder af 21 år.’ Der er tale om en anonym profil, og i dagens afsnit forbliver hun anonym. Hun stiller sig dog frem med sin stemme og sin historie, når hun fortæller, hvad hun har oplevet og stadig observerer i det muslimske miljø i Danmark. Det gør hun for “at advare danskerne”, som hun selv formulerer det. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Dagens gæst er kvinden bag den anonyme X-profil ‘Aisha Khan’. Hun har pakistansk baggrund, er opvokset på Nørrebro i København og så forlod hun islam som 21-årig. B.T. er bekendt med Aishas identitet. Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

Mandag blev det finanspolitiske råderum opjusteret med svimlende 58 milliarder kroner. Regeringen siger selv, at en af de væsentlige forklaringer på, at statskassen flyder over med penge, er udenlandsk arbejdskraft. Men det er som om, at regeringen ikke helt kan blive enig med sig selv om, hvad de skal gøre på det her område. Det mener en af dagens gæster i hvert fald. Og han er faktisk ret frustreret over regeringens måde at håndtere spørgsmålet om udenlandsk arbejdskraft på. Hvorfor? Dét diskuterer vi i dag. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Steffen Larsen, integrations- og udlændingeordfører for Liberal Alliance Christian Rabjerg Madsen, politisk ordfører for Socialdemokratiet Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 MeToo har gjort de danske mænd tandløse: ‘Jeg vil scores!’ 37:32
37:32
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب37:32
De danske mænd er blevet for bløde og tager ikke nok initiativ! Dén debat har kørt de seneste par uger. Både på grund af datingprogrammet ‘Bachelorette’ - men også særligt på grund af DR-serien “Prinsesser i Alanya”. Èn af konklusionerne på hvorfor det tilsyneladende står så sløvt til på det danske datingmarked er, at der er sket noget efter MeToo. I dagens afsnit spørger vi, hvad filan, der er sket. Og hvordan vi løser det. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Patricia Jiménez, terapeut og sexolog Karen West, debattør, selverklæret gammelfeminist, medforfatter til kvinde kend din krop og bestyrelsesmedlem i Liberal Alliance København Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 ‘Den store befolkningsudskiftning’: Det er absurd! 32:13
32:13
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب32:13
I år 2096 vil etniske danskere være et mindretal i Danmark. Indvandrere og deres efterkommere vil udgøre majoriteten af befolkningen. Det viser en ny fremskrivning, som en professor har lavet for Politiken. Historien fyldte meget i medierne for et par uger siden. Siden har fremskrivningen også fået en del kritik - så i dagens afsnit spørger vi, hvorfor vi skal tage den seriøst. Og spørger vi, hvad løsningen er. Dagens gæst er nemlig en af de største fortalere for den løsning, der hedder ‘remigration’. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Mikkel Bjørn, udlændinge- og integrationsordfører for DF Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Iran med atomvåben er en uudholdelig tanke! 32:11
32:11
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب32:11
Fredag gik krigen i Mellemøsten ind i en ny og formentlig sidste fase. Israel angreb Irans atomprogram. Hvad har Israel opnået indtil nu og kan Israel forhindre, at Iran udvikler atomåben? Hvorfor er et Iran med atomvåben noget, vi også bør frygte i Danmark? Og kommer USA til at hjælpe Israel med at bombe strategiske mål i Iran? B.T.s Mellemøstkorrespondent, Jotam Confino, er dagens gæst. Vært : Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst : Jotam Confino, B.T.s Mellemøstkorrespondent. Journalist : Maria Asmine Dam Producer : Jens Marrot Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Frederik Vad med opsang til de rige og de borgerlige: 'Det går galt for jer!' 36:18
36:18
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب36:18
I et interview i Berlingske går Frederik Vad i rette med velhavende danskere, der forlader arbejdsmarkedet før den offentlige pensionsalder og lader sig selvpensionere for egne penge. Det mener Joachim B. Olsen er hyklerisk - af flere grunde. De tager diskussionen i dagens afsnit. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Frederik Vad, pensionsordfører for Socialdemokratiet Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Frederik Riis-Jacobsen Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Ny hammer mod muslimske friskoler: Der står jeg af! 33:21
33:21
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب33:21
‘Minister klar med hammer mod muslimske friskoler'. Sådan lød en overskrift i B.T. forleden. Baggrunden er, at vi her på B.T. sidste år kunne fortælle, at den muslimske privatskole Helsingør Friskole - ifølge et tilsyn - adskilte drenge og piger i forbindelse med undervisning i bøn. Og det er ikke det eneste tilfælde, hvor muslimske friskoler har ført praksis i direkte modstrid med fundamentale danske værdier. Men formanden for Friskolerne kalder ministerens nye hammer direkte uanstændig. Vi tager debatten i dagens afsnit. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Sara Emil Baaring, børne- og skoleordfører for Socialdemokratiet Peter Bendixen Pedersen, formand for Friskolerne Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Teis Thornberg og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Marie Bjerre: Vi har store ambitioner! 34:11
34:11
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب34:11
Den 1. juli overtager Danmark formandskabet i EU. Politiske analytikere kalder formandskabet for den største udenrigspolitiske opgave i 10 år og stort set alle ministre har meldt ud, at Danmark vil få stor indflydelse på retningen i EU. Men hvilken forskel gør det, at Danmark sidder ved bordenden, når de 27 EU-landes ministre mødes i Bruxelles? Det udfordrer Joachim dagens gæst, Europaminister Marie Bjerre, på i dagens afsnit. Vært : Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst : Marie Bjerre, Europaminister for Venstre. Journalist : Maria Asmine Dam Producer : Teis Thornberg Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Er Liberal Alliance blevet for konservative!? 52:39
52:39
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب52:39
“Danmarks liberale partier sælger ud af de klassiske principper til fordel for konservativt føleri, etno-nationalisme og autoritære sværmerier.” Sådan skrev den liberale forfatter, antropolog og debattør, Dennis Nørmark i en kommentar i Politikken i lørdags. Som eksempler nævner Nørmark blandt andet LAs modstand mod kvindelig værnepligt og afvisning af statsborgerskab til folk med anti-demokratiske holdninger. Joachim er lodret uenig. Han mener modsat, at LA er blevet mere klassisk liberale under Vanopslaghs lederskab. Hør de to liberale debattører tørne sammen i dagens afsnit. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Dennis Nørmark, debattør, forfatter og antropolog Producer: Jens Marrot Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

David Sausdal er kriminolog og forsker ved Lunds Universitet - og så er han provokeret over regeringens udspil til en ny strafreform, der indeholder langt hårdere straffe for blandt andet grov vold. Regeringen spiller - ifølge Sausdal - på frygt og følelser i stedet for viden. Men hvad med retsfølelsen og den brede befolknings ønske om at forbrydelse og straf skal svare til hinanden? Vi tager debatten i dagens afsnit af Borgerlig Tabloid. Vært : Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst : David Sausdal, kriminolog og forsker ved Lunds Universitet Journalist : Maria Asmine Dam Producer : Teis Thornberg Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Kendt britisk advokat: Det er en modbydelig løgn! 41:35
41:35
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب41:35
Natasha Hausdorff er advokat med speciale i international ret og krigens regler. Hun er uddannet fra Oxford og har forsket i international sikkerhed på Columbia University. Hun bliver ofte brugt som ekspert på CNN, BBC, FOX og Sky News - hun har skrevet for de største britiske medier, og i dag er hun gæst i Borgerlig Tabloid. I dagens afsnit gennemgår vi nogle af de beskyldninger, der bliver sendt mod Israel i forbindelse med Israels krig mod Hamas. Èn af de beskyldninger kalder Hausdorff nemlig for en modbydelig løgn. Vært : Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst : Natasha Hausdorff, britisk advokat, ekspert i international ret og medlem af den pro-israelske gruppe UK Lawyers for Israel. Producer : Jens Marrot See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

Hård kriminalitet skal straffes hårdere. Det var budskabet, da Justitsminister, Peter Hummelgaard, torsdag præsenterede regeringens forslag til en ny strafreform. Men det er langt fra alle, der køber præmissen om, at hårdere straffe er vejen til mindre kriminalitet. Vi tager debatten med ingen ringere end justitsministeren selv og Enhedslistens Rosa Lund. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Peter Hummelgaard, justitsminister Rosa Lund, retsordfører for Enhedslisten Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Frederik Riis-Jacobsen og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Pia Olsen Dyhr: Jeg får ikke ondt i røven over det! 39:05
39:05
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب39:05
70 år. Så gamle skal fremtidens generationer være, før de kan gå på folkepension. Det beslutter Folketinget torsdag, når de tredjebehandler og vedtager et lovforslag om at hæve pensionsalderen til 70 år, gældende fra 2040. Men det er ikke alle, der kommer til at stemme for. SF er et af de partier, der sætter hælene i. Men hvor skal pengene så komme fra? Det skylder formand Pia Olsen Dyhr - der gerne vil være Danmarks næste finansminister - et svar på, når hun ikke vil lade pensionsalderen stige endnu et år. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Pia Olsen Dyhr, formand for SF Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marott og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Anders Lund Madsen vs. Joachim B: Fri hash? 34:24
34:24
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب34:24
Skal vi legalisere hash i Danmark? Gennem fire afsnit tager journalist Anders Lund Madsen stilling til dét spørgsmål i en ny DR-dokumentarserie, ‘Fri Hash - ja tak’. I dagens afsnit fortæller Anders Lund Madsen om sine oplevelser og indsigter fra Tyskland til Thailand, og så pitcher Joachim sin legaliseringsmodel. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Anders Lund Madsen, journalist og tv-vært Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Borgmester: Ja tak til et atomkraftværk i København 28:08
28:08
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب28:08
Debatten om atomkraft i Danmark har fået nyt liv, efter Venstre har meldt ud, at de vil fjerne forbuddet mod Atomkraft i dansk energiplanlægning. Venstres beskæftigelses- og integrationsborgmester i København, Jens-Kristian Lütken, så gerne, at man placerede en af de nye SMR-reaktorer på Refshalsøen, når teknologien engang bliver moden. Socialdemokratiets hovedstadsordfører, Ida Auken, er mildest talt skeptisk. De to tørner sammen i dagens afsnit af Borgerlig Tabloid. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæster: Ida Auken, hovedstadsordfører (S) Jens-Kristian Lütken, beskæftigelses- og integrationsborgmester i København Journalist: Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot / Frederik Riis-Jacobsen og Maria Asmine Dam See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Minister står skoleret: ‘Jeg bliver virkelig provokeret’ 31:32
31:32
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب31:32
Hvordan kan det være, at vi ser en klar overrepræsentation af ikkevestlige indvandrere på førtidspension? Og hvordan kan det være, at antallet af førtidspensioner til unge mennesker - stik mod den politiske intention - buldrer derudaf? Vi fortsætter i dagens afsnit vores fokus på det forfejlede førtidspensionssystem, når den ansvarlige minister, Ane Halsboe-Jørgensen, skal stå skoleret. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Ane Halsboe-Jørgensen, beskæftigelsesminister Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 SF'er bryder tavsheden om indvandrere på førtidspension: 'Jeg er meget nervøs' 46:12
46:12
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب46:12
B.T. har den seneste uge sat fokus på nye tal fra Beskæftigelsesministeriet, der dokumenterer en klar overrepræsentation af ikkevestlige indvandrere på førtidspension i mange kommuner. Dét har fået Lotte Kofoed, der er SF’er på Frederiksberg og tidligere sagsbehandler, til at krybe til korset. Hun beretter om en kulturel berøringsangst og klar forskelsbehandling på de kommunale kontoer. Og så kalder hun på et opgør på hendes egen fløj - et opgør med et system, der ikke fungerer og et opgør med frygten for at blive stemplet som racist. Selvom erkendelsen fortjener meget ros ifølge Socialdemokratiets udlændinge- og integrationsordfører, Frederik Vad, køber han den ikke 100 procent. Lotte Kofoed og Frederik Vad diskuterer i dagens afsnit. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Lotte Kofoed, rådmand for SF i Frederiksberg Kommune og tidligere sagsbehandler Frederik Vad, udlændinge- og integrationsordfører for Socialdemokratiet Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Kirkens Korshær vs. Joachim B: Nej til roma-lejre i København 32:55
32:55
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب32:55
I den her uge udkom TV 2 med en ny dokumentarserie.’Kampen om pladsen,’ hedder den. Den handler om udenlandske hjemløse ved Mariakirken på Vesterbro i København. Med det såkaldte lejrforbud har politiet forvist rumænerne fra området, men det har fået Kirkens Korshær til at kalde på politisk handling. De vil blandt andet have ophævet tiggerforbuddet og lejrforbuddet. Men dét falder ikke i god jord hos Joachim B: Olsen, der i dagens afsnit konfronterer Kirkens Korhsær med deres - tilsyneladende - ikke-eksisterende grænser for, hvor meget vi bør gøre for udenlandske hjemløse, der i princippet bare kan tage hjem. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Stine Lene Hansen, regionschef i Kirkens Korshær Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

Venstre har ændret holdning til A-kraft i Danmark. Eller har de? Forvirringen er stor efter Venstre meldte ud, at de vil fjerne forbuddet mod A-kraft i Danmark for så at melde ud, at der ikke ikke er behov for A-kraft i Danmark. Venstres energiordfører Christian Friis Bach er dagens gæst i Borgerlig Tabloid. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Christian Friis Bach, energi- og forsyningsordfører (V) Journalist: Maria Asmine Dam Producer: Jens Marott og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 En bekymret udlændingeminister: ‘Det her skal ændres’ 41:33
41:33
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب41:33
Under et spørgsmål til Mette Frederiksen til 1.maj i Odense, modtog Joachim B. Olsen en sms fra udlændinge- og integrationsminister, Kaare Dybvad Bek. I den stod der, at Joachim manglede nogle nuancer i det spørgsmål, han netop havde stillet til statsministeren. Et spørgsmål, der handlede om hjemrejseydelser til indvandrere. Kaare Dybvad gæster studiet, når han forklarer Joachim B. Olsen og lytterne, hvad der egentlig er op og ned - og så er det også en god anledning til at konfrontere ministeren med nogle dugfriske tal fra hans eget ministerium. Tal der viser, at antallet af indvandrere er steget med 84 procent under Mette Frederiksen. For hvordan hænger dét sammen med at slå på tromme for en stram udlændingepolitik? Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Kaare Dybad Bek, udlændinge- og integrationsminister (S) Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Dyreaktivist vs. Joachim B: ‘Slagtere er 100 procent død og ødelæggelse’ 40:43
40:43
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب40:43
Morder! I voldtager dyrene! og kød er mord! Med de tilråb demonstrerer en gruppe dyreaktivister i de her dage foran en række slagtere på Amager. ‘Amager imod slagtere’, hedder gruppen. De har et mål om, at ingen dyr skal slagtes, og at ingen i Danmark skal spise kød. Men hvad er der egentlig galt med at spise kød? Og hvorfor skal deres demonstrationer gå ud over helt almindelige slagterfamilier, der sælger frilandskød og lever op til alle gældende regler på området? Det spørger vi om i dag Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Stefan Leander, dyreaktivist og medlem af 'Amager imod slagtere', Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 100 dage med Donald Trump: Det skal du vide 39:43
39:43
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب39:43
Det føles som om, at der er gået flere år. Men natten til onsdag kunne Donald Trump fejre de første 100 dage som USAs præsident - i den her valgperiode. Trumps toldkrig og skænderi med Ukraines præsident, Zelenskyj, har gjort mange til pessimister på USAs og Vestens vegne. Men Trump har jo bestemt ikke ligget på den lade side de første 100 dage. Så er der noget, han faktisk er lykkedes med? Og skal vi være optimister eller pessimister, når vi kigger ind i de næste 100 dage i Trumps præsidentperiode? Det spørger vi om i dag. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Mads Dalgaard Madsen, USA-eskpert, tidligere rådgiver på den danske ambassade i Washington Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlighed-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Anders Samuelsen: ‘Jeg har holdt kæft i fem år, nu kan jeg ikke holde det inde længere’ 45:45
45:45
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب45:45
Tidligere udenrigsminister og medstifter af Liberal Alliance, Anders Samuelsen, udgiver på torsdag - på arbejdernes kampdag - en ny bog. Der er tale om en kærlighedserklæring til Danmark og det danske velfærdssystem - og vidste man ikke bedre, kunne bogen ved første øjekast ligne et socialdemokratisk kampskrift. Så hvad er det egentlig, den tidligere udenrigsminister har på hjerte? Og hvorfor? Det spørger vi om i dagens afsnit, hvor vi også kommer omkring LAs succes og Donald Trump. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Anders Samuelsen, tidligere udenrigsminister (LA) og Executive Vice President i UV Medicos i Schweiz. Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlighed-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Influencer-gate: ‘Det er mangel på respekt!’ 45:20
45:20
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب45:20
Er det rimeligt, at man som succesfuld influencer og iværksætter - boende i en villa til over 12 millioner kroner på Frederiksberg - kan få tilkendt personlig assistance på kommunens regning? Influencer Cathrine Wichmand havnede i Påsken i en shitstorm af dimensioner, da hun begejstret lagde på sin Instagram, at hun havde fået lovning på 15 timers ugentlig assistance på grund af hendes ADHD. I dette afsnit tager vi diskussionen om ret, pligt og moral med to politikere, der henholdsvis har kritiseret og støttet Wichmand. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæster: Lotte Kofoed, rådmand og medlem af arbejdsudvalget i Frederiksberg kommune (SF) Laura Lindahl, formand for arbejdsmarkedsudvalget i Frederiksberg kommune (K) Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Joachim B. vs. Inger Støjberg: Ulve eller ej? 29:39
29:39
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب29:39
Det er en debat, der kan splitte familier og ødelægge venskaber. En debat, der polariserer i en sådan grad, at det næsten hiver landet fra hinanden. Der er selvfølgelig tale om ulvedebatten. Skal vi fortsat have ulve i Danmark eller skal de alle skydes? Det diskuterer vi i dag med kvinden, der hader dem allermest, Inger Støjberg. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Inger Støjberg, formand for Danmarksdemokraterne Journalist: Maria Asmine Dam Producer: Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlighed-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

Joachim B. Olsen meldte sig ind i hjemmeværnet for et par år siden. Det har mange andre også gjort. Faktisk oplever Hjemmeværnet den største tilstrømning i 35 år. Men hvad er Hjemmeværnets opgave egentlig? Hvorfor er hjemmeværnet vigtigt i forsvaret af Danmark? De spørgsmål stiller vi tidligere jægersoldat og nuværende kaptajn i Hjemmeværnet Morten Nielsen i dagens afsnit. Vært : Joachim B. Olsen, debatredaktør og politisk kommentator på B.T. Gæst : Morten Nielsen, tidligere jægersoldat og Kaptajn i Hjemmeværnet. Journalist : Maria Asmine Dam Producer : Frederik Riis-Jacobsen Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlig-debat-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Aamund støtter stadig Trump: Danskernes reaktion er ‘dybt latterlig’ 32:15
32:15
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب32:15
Han er en af de eneste danskere, der offentligt har erklæret sin støtte til Donald Trump - og så endda fra dag ét. Heller ikke Trumps toldkrig har rokket ved Asger Aamunds opbakning, må man forstå i dagens afsnit. Her indtager han denne tids måske mest ledige standpunkt og argumenterer for den politik, Trump har ført, efter han indtog Det Hvide Hus. Vi spørger, hvordan en erhvervsmand af Aamunds kaliber kan se fornuften i Trumps toldkrig - og hvor meget, han selv har tabt på den. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør og politisk kommentator på B.T. Gæst: Asger Aamund, erhvervsmand, tidligere topleder og iværksætter inden for biotech, bl.a. med virksomheden Bavarian Nordic. Journalist : Maria Asmine Dam Producer: Teis Tornerg og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlighed-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Hvor bekymrede skal vi være, overvismand? 30:00
30:00
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب30:00
Man bliver næsten rundtosset af at følge Trumps toldkrig. Hver dag kommer der nye meldinger,og selv ikke økonomerne ved hvilket ben de skal stå på efterhånden. Spørgsmålet er, hvad worst case scenario er - og hvor langt vi er fra det? Det spørger vi om i dag, når vi har en af Danmarks førende økonomer i studiet. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør og politisk kommentator på B.T. Gæst: Carl Johan Dalgaard, professor i økonomi på Københavns Universitet og formand for De Økonomiske Råd Medtilrettelægger : Maria Asmine Dam Producer: Teis Tornberg og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlighed-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Putin banker på: 'Få styr på din tjekliste, Joachim!' 26:44
26:44
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب26:44
Risiko- og trusselsbilledet i Danmark er det mest alvorlige siden Anden Verdenskrig. Det fremgik af en opdatering af rapporten "Nationalt Risikobillede", som Minister for Samfundssikkerhed og Beredskab, Torsten Schack Pedersen (V) præsenterede torsdag eftermiddag i København. Derfor får Joachim B. Olsen i dagens afsnit også en opsang fra Torsten Schack for ikke at have købt hverken DAD-radio eller lommelygte. Det skal man nemlig have i tilfælde af at Putin angriber Danmark. Men hvad er egentlig skrækscenariet? Og hvor klar vi, hvis det værste skulle ske? Vært : Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst : Torsten Schack Pedersen, minister for samfundsikkerhed og beredskab Journalist : Maria Asmine Dam Producer : Jens Marrot og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlighed-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
B
Borgerlig Tabloid

1 Trumps toldkrig kan blive ‘værre end finanskrisen’ 33:06
33:06
التشغيل لاحقا
التشغيل لاحقا
قوائم
إعجاب
احب33:06
Klokken 06:01 i morges trådte Donald Trumps såkaldte gengældelsestold i kraft. Det betyder, at varer fra EU fra i dag bliver ramt af 20 procent told, når de krydser grænsen til USA. Lige nu afventer EU-landene, hvad de skal gøre. I dagens afsnit, er vi dog klar til at tage stilling. Hør dagens afsnit og find ud af, hvordan vi bør reagere på Trumps told. Vært: Joachim B. Olsen, debatredaktør på B.T. Gæst: Benny Engelbrecht, finansordfører for Socialdemokratiet Otto Brøns-Petersen, analysechef i CEPOS Tilrettelægger : Maria Asmine Dam Producer: Teis Thornberg og Maria Asmine Dam Er du tvivl om, hvad du skal mene om aktuelle emner, så tilmeld dig nyhedsbrevet Borgerlig Tabloid fra Joachim B. Olsen - så får du borgerlig argumenter direkte i din indbakke: https://www.bt.dk/debat/borgerlig-tabloid-faa-borgerlighed-direkte-i-din-indbakke See omnystudio.com/listener for privacy information.…
مرحبًا بك في مشغل أف ام!
يقوم برنامج مشغل أف أم بمسح الويب للحصول على بودكاست عالية الجودة لتستمتع بها الآن. إنه أفضل تطبيق بودكاست ويعمل على أجهزة اندرويد والأيفون والويب. قم بالتسجيل لمزامنة الاشتراكات عبر الأجهزة.